آبخیزداری در 60 هزار هکتار از عرصه های طبیعی البرز اجرا می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: در اجرای عملیات آبخیزداری اولویت با مناطقی است که دارای دام مازاد و پوشش گیاهی نامناسب هستند و یا احتمال وقوع سیل در آنها زیاد است.

آبخیزداری در 60 هزار هکتار از عرصه های طبیعی البرز اجرا می گردد

حامد فرضی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولویت های سال جاری منابع طبیعی استان اجرای پروژه های آبخیزداری برای پیشگیری از حوادثی مثل سیل است.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه ها به دنبال جذب مشارکت حداکثری مردم هستیم چون زمانی که مردم به صورت خودجوش و داوطلبانه پای کار بیایند، امور با کیفیت و سرعت بیشتری انجام و نتیجه دلخواه را خواهد داشت.

وی شرح داد: ما از مردم انتظار یاری اقتصادی در اجرای طرح های آبخیزداری را نداریم و حضور فیزیکی آنها برای انجام بعضی امور مثل جمع آوری سنگ، حضور در کنار عوامل پیمانکار در زمان جاده سازی و ... کفایت می نماید.

وی اضافه نمود: با فرهنگسازی درست، مردم به عنوان همیاران طبیعت عمل نموده و در طرح های مربوط به جنگل و مرتعداری مشارکت خواهند کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید همه دست به دست هم دهیم تا از از این ظرفیت خدادادی به بهترین شکل استفاده کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی البرز ادامه داد: سال جاری 43 میلیارد تومان به البرز برای اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص داده شده که این اعتبار بر اساس اولویت بندی مناطق هزینه خواهد شد.

فرضی گفت: در هزینه کرد این اعتبار اولویت با مناطقی است که با مشکلاتی چون وجود دام مازاد، پوشش گیاهی نامناسب و یا احتمال وقوع سیل روبرو هستند.

وی شرح داد: سال گذشته در 38 هزار هکتار از مناطق بحرانی استان عملیات آبخیزداری انجام شد و سال جاری نیز 60 هزار هکتار را مد نظر داریم که با تزریق منابع اقتصادی عملیات آبخیزداری در آنها صورت می گیرد.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33203

به "آبخیزداری در 60 هزار هکتار از عرصه های طبیعی البرز اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبخیزداری در 60 هزار هکتار از عرصه های طبیعی البرز اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید