طرز تهیه اسپاگتی ساده بدون گوشت ، سفری به دنیای طعم ها و سلامتی

به گزارش مجله سرگرمی، همه ما اسپاگتی را به عنوان یک غذای خوشمزه و سیرکننده می‌شناسیم. اما چه می‌شود اگر به شما بگوییم که می‌توان این غذا را بدون استفاده از گوشت، به همان اندازه لذیذ و حتی مغذی‌تر تهیه کرد؟ اسپاگتی گیاهی، دنیایی از طعم‌ها و رنگ‌ها را به سفره شما می‌آورد و در عین حال، گزینه‌ای ایده‌آل برای گیاهخواران، وگان‌ها و افرادی است که به دنبال یک رژیم غذایی سالم‌تر هستند.

طرز تهیه اسپاگتی ساده بدون گوشت ، سفری به دنیای طعم ها و سلامتی

برای مطالعه بیشتر با pariha.com: سیستم مدیریت محتوای خبری همراه باشد.

طرز تهیه اسپاگتی ساده

اسپاگتی با سس مخصوص به خود است که طعم و عطر منحصر به فردی میگیرد، پس ابتدا طرز تهیه سس مخصوص اسپاگتی را آموزش می دهیم.

طرز تهیه سس اسپاگتی

مواد لازم

گوجه فرنگی (پوست کنده و خرد شده)

4 لیوان
نمکچهار قاشق چای خوری
برگ بوسه عدد
مرزنجوش خشکدو قاشق چای خوری
ریحان خشکنصف قاشق چا خوری
رب

300 گرم

شکر قهوه ای یا معمولییک سوم فنجان
پنیر پارمسانمقداری

دستور تهیه سس اسپاگتی و پاستای خوشمزه

  • پیاز را پوست کنده و خرد کنید داخل روغن تفت دهید، سیر را پوست کنده و کاملا ریز یا له کنید. گوجه فرنگی، برگ بو، ریحان و مرزنگوش را همراه با نمک و فلفل به پیاز داغ اضافه کنید.
  • صبر کنید تا بجوشد، سپس حرارت گاز را کم کنید و نزدیک به 20 دقیقه روی گاز بگذارید و گاهی هم بزنید. در آخر رب و شکر قهوه ای را اضافه کنید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید.
  • می توانید در صورت تمایل قارچ، فلفل دلمه ای و سبزیجات مورد علاقه تان را به آن اضافه کنید، حدود 1 ساعت بدون درب روی حرارت قرار دهید.
  • برگ بو ها را از سس خارج کنید و سس را کنار بگذارید.

اما قبل از آماده کردن اسپاگتی، باید مشخص کنید که قصد دارید برای هر نفر، چه مقدار اسپاگتی سرو کنید. معمولا روی بسته بندی بیشتر ماکارونی ها نوشته شده است که مقدار مورد احتیاج برای هر نفر چقدر است و در نتیجه، شما باید چه مقدار از محتویات داخل بسته را درست کنید. به عنوان مثال، ممکن است روی بسته یک مدل ماکارونی نوشته باشد: اگر قصد دارید که به اندازه 3 نفر اسپاگتی درست کنید، باید نصف محتویات داخل بسته را بپزید.

برای مواد ذکر شده در بالا، حدودا 2/3 بسته اسپاگتی ضروری است.

در مرحله نهایی طرز تهیه اسپاگتی ساده ، اسپاگتی پخته شده و آماده شده را داخل ظروف جداگانه بریزید. سپس مقداری سس اسپاگتی را روی محتویات هر بشقاب بریزید و آن را سرو کنید و روی آن کمی پودر پنیر پارمسان هم بریزید تا طعم لذیذتری داشته باشد.

نکته: شما می توانید قارچ سرخ نموده، فلفل دلمه ای و هویج و ذرت را نیز به سس اضافه کنید تا سس پرملات تر باشد؛ هرچند به تنهایی هم این سس مزه و عطر دلپذیری دارد. همچنین شما می توانید سس را با اسپاگتی آبکش شده، دم کنید تا همه مواد اصطلاحا به جان هم بروند.

خواص مواد اولیه

  • اسپـاگتی: اسپاگتی منبع کربوهیدرات پیچیده است که انرژی بدن را تامین می‌کند. فیبر موجود در آن به هضم غذا کمک می‌کند و باعث ایجاد حس سیری طولانی‌مدت می‌شود.
  • گوجه فرنگی: گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C، لیکوپن و آنتی‌اکسیدان‌ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن، محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از بیماری‌های مختلف کمک می‌کنند.
  • پیاز: پیاز منبع خوبی از ویتامین C، کروم و فیبر است. این ماده به تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم قند خون و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند.
  • سیر: سیر خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.
  • فلفل دلمه‌ای: فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین‌های A، C و K و همچنین پتاسیم است. این ماده به تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت چشم، استخوان‌ها و عضلات و تنظیم فشار خون کمک می‌کند.
  • قارچ: قارچ منبع خوبی از ویتامین D، سلنیوم و آنتی‌اکسیدان‌ها است. این ماده به تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت استخوان‌ها و تیروئید و پیشگیری از سرطان کمک می‌کند.
  • زیتون: روغن زیتون حاوی چربی‌های سالم، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E است. این ماده به سلامت قلب و عروق، کاهش کلسترول، تقویت حافظه و پیشگیری از بیماری‌های مختلف کمک می‌کند.
  • ریحان: ریحان خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و به هضم غذا، آرامش اعصاب و تقویت حافظه کمک می‌کند.
  • آویشن: آویشن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد دستگاه تنفسی و کاهش درد عضلات کمک می‌کند.

نکات تکمیلی

    • می‌توانید از انواع سبزیجات دلخواهتان مانند کدو، هویج، نخود فرنگی و ذرت در این دستور استفاده کنید.
    • برای طعم تندتر، می‌توانید از فلفل قرمز یا فلفل چیلی به سس اضافه کنید.
    • اگر سس گوجه فرنگی آماده استفاده می‌کنید، به مقدار نمک و فلفل آن توجه کنید و در صورت نیاز، مقدار کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید.
    • می‌توانید از نان تست یا نان برشته شده برای سرو اسپاگتی استفاده کنید.

سخن پایانی

اسپاگتی ساده بدون گوشت می‌تواند یک انتخاب عالی برای کسانی باشد که به دنبال یک وعده غذایی گیاهی سالم و لذیذ هستند. با استفاده از مواد اولیه طبیعی و خام، می‌توانید یک غذای پر از طعم و مغذی را تهیه کنید که نه تنها به سلامتی شما کمک می‌کند، بلکه لذت خوردن را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد. پس چرا منتظر می‌مانید؟ آستین‌ها را بالا بزنید و به آشپزخانه بروید تا این غذای خوشمزه را امتحان کنید!

در این دستور، طرز تهیه یک اسپاگتی ساده بدون گوشت را به شما آموزش می‌دهیم که با استفاده از سبزیجات تازه، ادویه‌های معطر و سس گوجه فرنگی خوشمزه، طعمی بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد.

انتشار: 19 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109839

به "طرز تهیه اسپاگتی ساده بدون گوشت ، سفری به دنیای طعم ها و سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسپاگتی ساده بدون گوشت ، سفری به دنیای طعم ها و سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید